Verzekering informatie & advies

0

Na acht jaar uitstel van betaling eisen alle ziektekostenverzekeringen, zegt IRDAI

Als een claim wordt ingediend onder dergelijke EMI-gezondheidsplannen, moeten alle volgende premietermijnen onmiddellijk door een klant worden betaald respijtperiode voorbij is, wordt het gezondheidsbeleid geannuleerd. Anwb verzekeringen voor veiligheid.

Insurance Regulatory and Development Authority of India (IRDAI) zei in haar richtlijnen over standaardisatie van voorwaarden en clausules in de ziektekostenverzekering dat na het verstrijken van de moratoriumperiode van acht jaar geen claim voor ziektekostenverzekering kan worden betwist. De uitzonderingen zijn bewezen fraude en permanente uitsluitingen zoals gespecificeerd in het poliscontract.

Vergelijk online verzekeringen

Dit betekent dat polishouders niet in afwachting hoeven te wachten tot de zorgverzekeraar een claim goedkeurt als de acht jaar voorbij zijn. Het is een gegeven dat de claim binnen de toelaatbare grenzen van het medische verzekeringsproduct moet worden afgehandeld.

Een soortgelijke voorziening is ook beschikbaar voor levensverzekeringsproducten. Op grond van artikel 45 van de Verzekeringswet kan geen claim op levensverzekeringen worden betwist als de termijn van een derde jaar voorbij is.

Inshared verzekering

Voor de gewijzigde gezondheidsrichtlijnen zei IRDAI dat dit van toepassing zal zijn op producten die op of na 1 oktober zijn ingediend. Alle polisovereenkomsten van bestaande ziektekostenverzekeringen die niet aan deze richtlijnen voldoen, moeten tijdens verlenging vanaf 1 april 2021 worden gewijzigd. Inshared biedt jouw de mogelijkheid.

Als een persoon meerdere polissen heeft en claims de limieten in één polis overschrijden, zei IRDAI dat deze personen de verzekeraar kunnen kiezen van wie hij / zij het saldo wil claimen.

Verzekeraars zijn ook uitgesloten van afwijzing op grond van fraude als de verzekerde kan bewijzen dat er geen opzettelijke intentie was om feiten te onderdrukken.

Voor premieverhogingen op het moment van verlenging, zei IRDAI dat klanten drie maanden van tevoren op de hoogte moeten worden gebracht. Schaderegeling IRDAI zei dat een verzekeraar voor alle polissen een claim binnen 30 dagen na ontvangst van het laatste noodzakelijke document moet schikken of afwijzen.

Related Posts